حضور حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای در نماز جمعه مشهد آیت‌الله علم‌الهدی: نامه رهبر معظم انقلاب، مبنای نهضت ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکاست | هم‌زبانی دانشجویان آمریکا با ملت ایران قالیباف: رأی و شرکت در انتخابات یک حق قطعی مردم است دیدار رئیس جمهور با آیات عظام قم | توضیحات رئیسی در خصوص اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم «پوتین» نخست‌وزیر جدید روسیه را معرفی کرد درگیری‌های شدید در شمال و جنوب نوار غزه آغاز شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) لیست شعب اخذ رأی در مشهد + آدرس آیت‌الله علم‌الهدی: حضور در مرحله دوم، تکمیل انتخابات است | سرنوشت هیچ‌کس در این کشور جدا از سرنوشت جامعه نیست + فیلم رئیس کمیته اجرایی انتخابات مشهد: با آسیب شناسی مرحله اول انتخابات، دور دوم را برگزار کردیم | روند برگزاری انتخابات مشهد، در اتاق وضعیت رصد می‌شود وزارت خارجه پاکستان خط لوله گاز ایران را اولویت خود عنوان کرد هلاکت چهار نظامی صهیونیست در رفح با چه مدارکی می توان در انتخابات شرکت کرد؟ حمله موشکی از لبنان به الجلیل در شمال اراضی اشغالی سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه دارد + فیلم تاکید رئیس ستاد انتخابات کشور بر مزایای برگزاری انتخابات الکترونیکی قالیباف رای خود را در صندوق الکترونیکی انتخابات ثبت کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه نظامی اسرائیل در ایلات فرماندار مشهد: مشکل خاصی در شعب اخذ رای نداریم+ فیلم وزیر کشور: ۶۰ درصد صندوق‌ها در مرحله دوم انتخابات الکترونیکی است رئیسی با اعضای دفتر رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است

  • کد خبر: ۲۱۷۹۷۶
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است
فرماندر مشهد به فلسفه نگاه مردمی در برنامه‌هایش از ابتدای حضور در فرمانداری مشهد می‌پردازد و می‌گوید: یکی از مباحثی که در دستور کار فرمانداری مشهد قرار دارد ارتقای سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است که همان مردم هستند.

جهانبخش | شهرآرانیوز فرقی نمی‌کند ساکن بالای شهر باشند یا پایین شهر، دغدغه‌شان معیشت و تأمین روزمرگی‌های زندگی باشد یا مشکل صنفی داشته باشند یا برای انجام یک کار اداری در نقطه‌ای به بن‌بست رسیده باشند. به دنبال شغلی باشند یا از کار سابقشان اخراج شده باشند، برای گرفتن یک وام در پیچ‌و‌خم هزار توی ضامن و صف طویل نوبت‌های بانکی معطل شده باشند یا مستأجر باشند و برای تأمین رهن و اجاره مستأصل.

شاید در نوبت رسیدگی به پرونده قصور پزشکی داغ‌دیده باشند و به دنبال کمک باشند یا برای تأمین مخارج درمان نیاز به کمک و همراهی داشته باشند. مشکلشان تأمین انشعاب برق و گاز و آب و گرفتار یا اسیر ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز شده باشند یا در جایی از این شهر کوچه‌شان نیاز به آسفالت و روشنایی و رسیدگی داشته باشد، دوشنبه‌ها و جلسه‌های مردمی و دیدار‌های بی‌واسطه همیشه فرصت بیان مشکل با فرماندار مشهد است.

دیدار‌هایی که نه فقط در دوشنبه‌ها، بلکه در میز خدمت در مساجد و طرح‌های مختلف در فرمانداری برنامه‌ریزی و اجرایی شده است. رویکرد مردم‌محوری که با مرور یک‌سال اخیر در جلسات متعدد رقم خورده است. به همین بهانه گفت‌وگویی با محسن داوری فرماندار مشهد داشتیم که از چند‌و‌چون این رویکرد بیشتر برایمان بگوید.

گفتمان مردمی

فرماندر مشهد در ابتدای کلام خود به فلسفه نگاه مردمی در برنامه‌هایش از ابتدای حضور در فرمانداری مشهد می‌پردازد و می‌گوید: یکی از مباحثی که در دستور کار فرمانداری مشهد قرار دارد ارتقای سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است که همان مردم هستند. آنچه امروز دغدغه همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی است این است که سرمایه اجتماعی همچنان پابرجا بماند. برگ برنده کشور و حاکمیت ما، مردم بصیر آن است.

محسن داوری ادامه می‌دهد: نگاه گفتمان انقلاب اسلامی نیز مردمی است. ما برای اینکه بتوانیم آرمان‌های انقلاب را در کشورمان و در دنیا ترویج و نهادینه کنیم باید از طریق مردم آن را منتقل کنیم.

او می‌افزاید: کارآمدی نظام جمهوری اسلامی وقتی اتفاق می‌افتد که مردمش رضایتمندی داشته باشند و این رضایتمندی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه کارگزاران نظام به مردم نزدیک باشند و مردم حس کنند در کنار کارگزاران هستند و دغدغه‌شان را می‌شنوند و برای رفع دغدغه‌شان تلاش می‌کنند.

فعال کردن ۶ حوزه مردمی

فرماندار مشهد تصریح می‌کند: برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب نگاه در کنار مردم بودن را در دستور کار قرار داده‌ایم و شش حوزه را فعال کرده‌ایم که در سه حوزه مستقیم با مردم ارتباط داشته‌ایم. در یک بخش مسائل مردم را از طریق شبکه جهادی در مساجد شناسایی و اولویت‌بندی می‌کنیم و بر اساس اولویت برای رفع مسئله برنامه‌ریزی می‌کنیم و بعد به مردم گزارش می‌دهیم. بخش دوم مسائل شهروندان را در محله‌ها و روستا‌ها و بخش‌ها احصا می‌کنیم و در این راستا مسئولان را در محله‌ها می‌بریم تا مردم بتوانند به‌راحتی با مسئولان گفتگو کنند و مشکلاتشان برطرف شود.

او در ادامه می‌افزاید: همچنین در فرمانداری یک روز ملاقات عمومی گذاشته‌ایم تا مردم با مسئولان ارتباط بگیرند و مشکلشان حل شود. سه حوزه دیگر نیز در دستور کار قرار داده‌ایم تا مشکلات مردم را در حوزه کاری‌شان برطرف کنیم. نکته دیگر آنکه در سه بخش برنامه‌ریزی کرده‌ایم. یک بخش مشکلات اقشار مؤثر نظیر تولیدکنندگان، کارآفرینان، فرهنگیان، دانشگاهیان است. در این بخش نیز مسائلشان را احصا و با آنها گفتگو کرده‌ایم و برای رفع مسائل یک میز خدمت برای آنها گذاشته‌ایم.

بخشی را برای معیشت مردم برنامه‌ریزی کرده‌ایم که میز خدمتی بگذاریم و بررسی کنیم چگونه می‌شود معیشت مردم را بهتر کرد.

ورود به معیشت مردم

فرماندار مشهد می‌افزاید: در بخش‌هایی که می‌توانست چه ایجابی و چه سلبی بر معیشت مردم اثرگذار باشد برای اینکه مسائل برطرف شود ورود و برنامه‌ریزی کردیم و اگر کسی تخلفی کرد با او برخورد کردیم.

داوری به یکی دیگر از اقدامات مهم اشاره می‌کند و می‌گوید: آخرین مرحله هم در راستای حل یک مسئله مهم درباره حاشیه شهر مشهد است که در آن هم نگاه مردمی داریم و به صورت حرفه‌ای سازمان‌دهی کرده‌ایم.

او می‌افزاید: یک قرارگاه حاشیه شهر داریم تا به این موضوع توجه ویژه کند و ما بتوانیم مسائل حاشیه شهر را مدیریت کنیم. 

فرماندار مشهد بیان می‌کند: اگر بتوانیم به مردم در این چند حوزه‌ای که دغدغه دارند کمک کنیم و مردم نیز ببینند که ما تلاش جدی می‌کنیم نگاه مردم به کارگزارانشان خوب خواهد شد و می‌توانند آرمان‌های انقلاب اسلامی را منعکس کنند. این برنامه‌ها در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->